söndag 26 juni 2016

Midsommardagen.

Midsommardagen började min bror och jag med att åka runt till föräldrarnas och mor- och farföräldrarnas gravar med blommor. Vi var nere vid Bläsinge hamn och tittade. Kortet nedan är taget där. Vi tog en liten sväng norrut också, och där var trafiken en helt annan. Dom flesta turisterna verkar tro att Öland går från Färjestaden och norrut. Hela den södra tredjedelen har dom missat. Vi fikade i Färjestaden, och jag passade på att kolla in en liten loppis. Där fanns flera saker jag "behövde", men man ska väl helst ha plats för dom också. Ibland sparar man pengar på att inte bo så stort. Vi fortsatte sedan direkt hem till Nybro. Vi hade tänkt ta en tur till Kosta outlet också, men det fick vara den här gången. Igår kväll var vi med bror och svägerska på Stekhuset i Kalmar, med anledning av vår brors sextioårsdag i maj. Det var ett trevligt ställe med mycket god mat. En ny god dryck upptäckte jag också. Sambuca smakade precis som karamellerna Kungen av Danmark, och dom gillar jag. När jag var ung låg det en grillkiosk i den byggnaden, så tjusigare hade det definitivt blivit. Efter maten gick vi en sväng i Kalmar, och fortsatte sedan hem till bror och svägerska för kaffe. Vi har verkligen inte kunnat klaga på midsommarvädret i år. Det har varit sol och varmt, och dom åskskurar som har kommit har haft vett att göra det nattetid och på förmiddagen innan vi har hunnit iväg. Idag är det däremot mulet i Nybro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar