onsdag 10 november 2021

Blogg 10/11 2021.

 Dagen ser ut att bli intensiv, eftersom jag har lyckats dubbelboka mig. När jag blev erbjuden tid hos sjukhustandvården som idag, hade jag ingen tanke på att kolla vilket datum jag skulle till frissan. När jag insåg att det var samma, brydde jag mig ändå inte om att byta, eftersom det ena var på förmiddagen och det andra på eftermiddagen. Man håller dessutom på att byta dörrar i mitt hus. För att vara på den säkra sidan tänkte jag därför dra ner cykeln i källaren innan dom killarna började jobba. Det var mörkt ute på balkongen. Medan jag fortfarande var ute sena kvällar och tidiga morgnar, brukade jag ändå lyckas låsa upp cykeln genom att känna mig fram. Idag var det stört omöjligt. Jag fick hämta en ficklampa för att se vad jag gjorde. Då insåg jag att det var nyckeln som var fel. Den nya lägenhetsnyckeln känns exakt likadan som cykelnyckeln. Det är samma sak med nyckeln till postfacket och den gamla lägenhetsnyckeln, men den ska jag förhoppningsvis inte behöva så länge till. När jag skulle låsa cykeln nere i källaren nu på morgonen var det samma strul med nyckeln igen. När jag kollade hade jag gjort exakt samma misstag en gång till. Det lär nog dröja innan jag lär mig skilja på dom där båda nycklarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar