måndag 22 november 2021

Blogg 22/11 2021.

 Min älskade mobilkamera började lida av ålderdomssvaghet eller något. Jag googlade och hittade en hel mängd med trix man kunde testa för att göra den pigg och alert igen. Efter att ha provat precis allting annat (åtminstone kändes det så) återställde jag hela telefonen till fabriksinställningarna. Mer än jag hade vågat hoppas fanns kvar efteråt, men det var lite pyssel med olika appar och signaler. När mannen i mitt liv satt vid mitt köksbord och provringde från sin telefon, brydde jag mig inte om att svara. Det skulle jag ha gjort. När han nästa dag ringde hemifrån sitt, kunde jag nämligen inte koppla fram samtalet. Jag tryckte på den gröna luren och såg att den reagerade, men ingenting hände. Telefonen bara fortsatte ringa. Jag var glad att jag var hemma och inte ute bland folk. Att bara klicka bort samtalet för att få tyst på telefonen, hade jag nog inte tänkt på då heller. Det var inga problem för mig att ringa upp särbon, men jag hade lite ångest för vad som kunde ha gått fel under återställningen. Det var enkelt att googla fram en lösning. Ny från fabriken var telefonen inställd så att man skulle svepa när man svarade, inte trycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar