måndag 15 november 2021

Blogg 15/11 2021.

 Det kom en kallelse till mammografi. Jag fick tid sent en eftermiddag. Jag gick in på 1177 för att ändra till en tid som passade mig bättre. Det var lättare sagt än gjort. Kvart över tio, som jag har varit hos tandläkaren dom senaste gångerna, passar mig perfekt. Då har jag lagom med tid både före och efter besöket. Det blir varken panik om bussen är sen eller om läkaren ligger efter i schemat. Nu visade det sig att personalen på mammografin hade rast mellan tio och halv elva. Åtminstone antar jag det, för det fanns inga tider då. Nu valde jag till slut att komma dit 9:50. Bussen ska vara där 9:40, men är den sen sitter jag i sjön. Vid senaste lasarettsbesöket var jag framme kvart i. Då gäller det att jag vet vart jag ska, om jag ska ha en sportslig chans att hinna i tid. Det borde jag förstås veta efter alla gånger jag har varit där, men på ett par år hinner jag glömma sånt. På kartan ser det ut att vara precis under tandläkaren. Det hade förstås varit smart att kasta ett öga på den dörren, när jag gick förbi den i onsdags. Då hade jag vetat säkert vart jag skulle nu. Det hade jag ingen tanke på, fast jag kollade vilken tid bussen var där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar