söndag 21 november 2021

Blogg 21/11 2021.

 När man bokar frakt via Instabox, vore det nästan lämpligt att man fick ange sin längd också. Sist jag skulle hämta ett paket öppnade sig luckan högst upp. Dit är det precis lagom att jag räcker. När paketet dessutom var nästan exakt lika stort som boxen, kändes det lite väl vågat att försöka få tag i det med fingertopparna. Nu hade jag sån tur så det kom en man som också skulle hämta paket precis efter mig. Han var betydligt längre än jag, så jag bad snällt om hjälp. För det mest tycker jag om att inte vara speciellt lång, men när det gäller att nå saker och ting kan det vara opraktiskt. Här hemma är det ett evigt klättrande för att nå saker och ting i överskåpen. I hallen sitter dom så högt och är så djupa, att jag inte räcker ända in i dom ens om jag står på min trappstege. Jag har löst det genom att förvara saker i lådor. Dom går det alltid att få tag i ena änden på och dra ut, även om det kan vara förenat med livsfara. Jag anar att många av dom fallolyckor i hemmet som man läser om kan ha förorsakats av en liknande manöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar