lördag 20 november 2021

Blogg 20/11 2021.

 Igår trotsade jag blåsten och cyklade till andra änden av Nybro. Som väl var hade jag motvind dit. Annars vete sjutton om jag hade tagit mig hem igen. Mitt huvudärende var en tvålpump, för den gamla hade förolyckats. Jag tittade först in på Kvantum, eftersom det var där jag hade köpt den. Den fanns inte kvar, men där fanns en del annat att välja på. Jag var inne på Dollarstore också, men köpte till slut en pump inne på Jysk. Den var nästan lika låg som den gamla. Lite plattare och stadigare än dom flesta andra. Den skulle åtminstone ha varit stadig, om det inte hade varit för att den visade sig vara bredare än den gamla. Den nya fick egentligen inte alls plats på handfatet där jag hade den gamla, så nu blev det riktigt vingligt. Jag upptäckte det dessutom inte förrän jag hade fyllt den med tvål. När refillförpackningen med tvål tar slut nästa gång, lutar det åt att jag börjar köpa tvålförpackningar med pump istället. Mitt andra köp blev desto mera lyckat. Särbon trivs så bra i filttofflor att han sliter ut dom. Som väl är kostar dom inte speciellt mycket på Jysk. När jag ändå hade ärende dit igår, hade han skickat bud med mig om att köpa nya. Den här gången hade han pratat om att testa en storlek mindre. Det var perfekt tajming, för det var den enda storleken jag fick tag i. Jag var lite sugen på att köpa tofflorna på bilden åt honom, men jag var inte säker på att vi hade samma smak.

2 kommentarer: