fredag 19 november 2021

Blogg 19/11 2021.

 Eftersom jag oftast är ute i god tid mina julklappar, får jag se till att ha julklappspapper hemma till året därpå. Nu har Kvantum öppnat sin julmarknad och i år tog jag i rejält. Det var stor skillnad i pris mellan olika rullar. När jag kollade längden förstod jag varför. Nu köpte jag ett par stycken med tio meter papper på, så jag bör klara mig ett tag. Kvaliteten på själva papperet vet man ju ingenting om förrän man börjar använda det, men jag hade tur där också. Det var rejält papper, som inte gick sönder så fort man vek det runt någonting.


Jag läste romanen ”Jane Eyre” när jag var yngre. Det enda jag egentligen minns är att hon vägrade gifta sig med prästen, eftersom hon en gång hade upplevt äkta kärlek. Jag har två versioner av filmen inspelade, men just meningen ”I have been loved” yttrar hon inte i någon av dom. Å andra sidan lär det finnas tjugo olika filmatiseringar. Det kanske vore intressant att se alla. Annars kan det rentav vara så att jag minns fel. Lite tragiskt vore det förstås, när just den meningen är det enda jag minns från den romanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar