torsdag 4 november 2021

Blogg 4/11 2021.

 Gårdagens cykeltur till Kvantum höll på att ge ett oönskat tillskott av kalorier, när en fluga flög långt ner i halsen på mig. Jag tror att jag lyckades hosta upp den, men det kändes ändå som om den fanns kvar resten av dagen. I butiken njöt jag i vanlig ordning av den trevliga och ambitiösa personalen. En flicka följde med mig genom halva affären, för att visa mig exakt var det fanns soja. Skåpet med grillad kyckling var återigen tomt. Den här gången var det lättare att förstå varför, eftersom den såldes till extrapris. När jag frågade en i personalen hur länge det kunde dröja att få en, trollade hon fram en kyckling direkt från ugnen. Jag kan bara hoppas att den var färdiggrillad. I fortsättningen tänker jag ringa och beställa så fort jag kommer ur sängen på förmiddagen, när jag har planerat att köpa kyckling. Jag tycker inte att det ska behövas, men det verkar vara enda sättet om man vill vara säker på att få en. Bland mejerivarorna saknades min vanliga Yoggi med jordgubbssmak. Gossen som svarade på frågor där lät nästan oförstående när jag frågade efter den. Däremot visste han att det fanns jordgubbssmak både i den laktosfria varianten och den med lite fett. Nu tog jag en med smak av jordgubbar och smultron istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar