måndag 8 november 2021

Blogg 8/11 2021.

 Stundtals kan jag känna att det är lite överkurs med två olika apotek i lilla Nybro, men då har jag förträngt vilket kaos det var innan vi fick ett till för tio år sedan. Köerna var så långa att någon hade kört in till Kalmar och apoteket där istället. När han kom tillbaka till Nybro var det fortfarande inte hans tur. På den tiden kände jag oftast att jag tillhörde dom yngre. Det fanns inte stolar så det räckte till alla, så jag fick stå och vänta på min tur. Personalen hade inte en chans att få gå hem i tid på kvällarna, eftersom kön skulle betas av först. Hur det ser ut idag vet jag inte, men apoteken verkar bära sig, eftersom båda finns kvar. Lite snurrigt kändes det ett tag, eftersom det vanliga apoteket först blev Apotek hjärtat. Sedan öppnade det vanliga apoteket igen tvärs över torget. Själv besöker jag nästan aldrig något av dom numera. Det är i protest dels emot att det är biltrafik på Storgatan och dels för att jag kände mig lurad en av dom sista gångerna jag besökte Apotek Hjärtat. För sju år sedan upptäckte jag hur smidigt det är att handla allt sånt på nätet. Förmodligen blir det billigare också, eftersom dom företagen inte behöver betala hyra för några butikslokaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar