tisdag 9 november 2021

Blogg 9/11 2021.

 Under förra veckan rev man upp asfalten på Åkrahällskolans parkering. Dom som skulle till skolan eller till förskolan strax intill fick köra bakvägen på cykelbanan och parkera vid idrottsplatsen, om jag har förstått saken rätt. Det problem som uppstod för mig personligen var att förpackningsåtervinningen ligger vid den parkeringsplats som har rivits upp. En granne hade blivit aningen snopen när hon kom dit och containrarna var försvunna. Hon har åtminstone bil. Hade jag traskat dit med mitt skräp i onödan hade jag blivit riktigt sur. Efter en massa googlande hittade jag information om asfalteringen på vuxenutbildningens sida. För att få klarhet i vad som gällde för återvinningen, mailade jag kommunen. När jag kollade mailen nästa morgon, hade särbon redan ringt asfalteringsansvarig på kommunen och fått veta att Nybro Brunn ansvarade för parkeringsplatsen och asfalteringen av den. Jag funderade på att ringa dit, men nästa mail jag öppnade var ett svar på min fråga till kommunen. Flickan som var administratör där hade varit så serviceinriktad att hon hade skickat mitt mail vidare till rätt instans. Innan jag ens hade stigit upp på morgonen hade jag fått svar från en chef på NBAB. Containrarna är bortplockade tills asfalteringen är klar. Om allt går som planerat ska det vara färdigt vecka 48. Till dess får man ta sig till någon av dom andra stationerna. Han bifogade till och med kartan nedan, som visar var dom finns.

2 kommentarer:

  1. Snacka om engagerad och serviceminded! Att kolla upp detta ingår i konceptet "ordning och metod" :-)

    SvaraRadera