lördag 27 november 2021

Blogg 27/11 2021.

 Någon gång ska jag lära mig att inte svara på okända nummer, men igår gjorde jag det igen. Det var en säljare som hävdade att jag kunde få ett bättre pris på mitt bredband. Hon kunde inte fixa det åt mig själv. För att jag skulle slippa sitta i Telias evighetslånga telefonkö, gav hon mig ett direktnummer. När jag slog det fungerade det inte. Det har aldrig gått att göra något åt priset tidigare, men hoppet är ju det sista som överger människan. Man vill ju dessutom inte tro att den som ringer far med osanning. Jag gick alltså igenom den långa proceduren med val hit och dit, för att komma fram till kundtjänst. Kommen så lång fick jag veta att väntetiden var en halvtimme. Då gav jag upp och försökte komma fram på chatten istället. Där var det ingen kö alls. Där fick jag dessutom kontakt med en mycket trevlig och kompetent flicka. Hon kollade så det inte fanns några erbjudanden jag kunde ta del av. Hon skulle dessutom ta ärendet med den ljugande säljaren vidare. Det känns ju lite tokigt att människan sitter och säljer något som hon inte kan leverera.

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med osanna uppgifter! " Who can you trust"? (trast)Koltrasten , för han sjunger som vanligt! :-)

    SvaraRadera