lördag 13 november 2021

Blogg 13/11 2021.

 Eftersom det värsta jag vet är att vänta blev inte killarna som skulle byta min ytterdörr speciellt populära. Dom skulle komma någon gång mellan tisdag och fredag. Jag flyttade allting som stod i hallen och hängde upp plast i måndags kväll. Sedan har jag fått ha det så i nästan en vecka. Extra surt var det när jag fick höra att dom inte skulle komma hit förrän torsdag eller fredag. Då kunde dom gott ha skrivit så på lappen tycker jag. När det var ovanligt lugnt på dörrbytarfronten i torsdags, blev jag istället orolig att få bo kvar i röran över helgen. Därför fick gossarna som dök upp på förmiddagen igår ett extra varmt välkomnande. Dom var väldigt effektiva och bytte alla tre dörrarna på mitt våningsplan på en timme. På bilden nedan syns skillnaden både utifrån och inifrån mot tidigare. Riktigt klart är det inte i hallen, för det dom skulle klä sidorna med var slut. Tröskeln fattas också. Jag hoppas och tror att jag ska vänja mig, även om känslan jag får ännu så länge är att det är öppet ut till trapphuset. Innerdörren, som dom plockade bort nu, fick mig att känna mig tryggare i mitt lilla bo. Jag är glad att det åtminstone finns ett lock över tittögat.

2 kommentarer:

  1. "Intet är som väntans tider",säger det gamla ordspråket! Vi får hoppas att det blir bra till sist! Det enda jag kan klaga på, är att ljudisoleringen blivit sämre. Mycket på grund av att innerdörren togs bort. Trots att reklamen för säkerhetsdörren också innefattade bra ljudisolering.

    SvaraRadera