tisdag 2 november 2021

Blogg 2/11 2021.

 Jag brukar tänka att jag tänder ljus för dom jag saknar i lyktan ute på balkongen. Ser dom det inte där lär dom inte se det på kyrkogården heller. Inför allhelgonahelgen köpte jag ändå ett par gravljus. Vi tände ett i minneslunden i lördags och sparade ett till nästa helg. När jag skulle kolla hur länge dom förväntades brinna, hittade jag bara någon typ av datummärkning. Jag tyckte väl att bränntiden hade varit aningen intressantare. När jag sökte upp ljusen i Kvantums nätbutik, satt det en stor etikett på varje med alla uppgifter. Jag minns det fortfarande inte, men jag antar att jag har pillat bort etiketterna och glömt det så fort jag var klar. En intressant grej med prissättningen var att det fanns exakt likadana ljus fast röda. Dom var av någon anledning billigare än dom vita. När det kommer till levande ljus, gjorde jag ett fynd på loppis för ett par månader sedan. En kvinna visade upp små ljussläckare som hennes man hade tillverkat. Dom kostade bara en tia. Dom kronorna tyckte jag det kunde vara värt att få testa den. Den är helt suverän i sin enkelhet, för man bara nyper till om veken för att släcka lågan. Så gör väl vissa med fingrarna. Vill man ha en lite tjusigare variant finns den på bilden nedan hos butiken Boligheter. Den kostar å andra sidan mer än tio gånger så mycket.

4 kommentarer:

  1. En jättebra grej! Ingen stinkande rök heller, som när man blåser ut ljusen! :-)

    SvaraRadera
  2. Då vet vi vad Christer får av Eva i julklapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hälsar att han får använda den hemma hos mig.

      Radera