onsdag 17 november 2021

Blogg 17/11 2021.

 För många år sedan, när jag skaffade min första dator, fanns det möjlighet att hyra en dator genom jobbet. Det jag minns bäst från den perioden är inte själva datorn utan skrivaren, som jag också hade till låns. Det var en tjusig historia, som skulle ha kostat runt femtusen kronor att köpa. Problemet var att den inte drog papperet som den skulle. Det var ett ständigt pillande och petande för att få dokument och annat genom skrivaren. Till slut gav jag upp, fast det var tid kvar på hyresperioden. Jag cyklade ner till en av databutikerna i lilla Nybro och köpte en skrivare som kostade en tiondel så mycket. Ändå gjorde den jobbet betydligt bättre. Den jag har nu lär ha några år på nacken och på sistone har den också varit seg. Att det var drivhjul som det var en bra idé att göra rent, hade jag klart för mig, men det var lättare sagt än gjort. Jag försökte med dom hjul jag såg medan skrivaren stod kvar på sin plats utan resultat. Så bar jag ut den i köket och välte omkull den, för att komma åt andra hjul. Till slut kom jag på den smarta idén att kolla vilka typer av underhåll som fanns att tillgå i själva maskinen. Där fanns bland annat kommandot rengöring av matningsrullar. Efter en sån omgång drog skrivaren igenom ett papper helt av sig själv för första gången på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar