torsdag 25 november 2021

Blogg 25/11 2021.

 Om ett par veckor är planen att dörrbytet ska bli klart här. Dom bytte själva dörren för fjorton dagar sedan, men leveransen av det som ska sitta runt omkring strulade. Om det nu inte hakar upp sig ännu mera, så ska dom komma ett av två datum. Förra gången var tidsspannet dubbelt så långt och dom kom till mig den sista av dom fyra dagarna. Ännu värre verkar det ha varit när besiktningsmannen skulle komma och kolla köksfläkt och badrumsventilation för några år sedan. Han skulle komma någon gång mellan sju och fyra under en tvåveckorsperiod. På den tiden jobbade jag dessutom natt och sov på dagarna. Det var inte det lättaste, när man låg och väntade på att det skulle ringa på dörren. Som jag minns det var den där killen här någon gång om året eller så. Dom kontrollerna verkar ha upphört.
För några veckor sedan körde någon av vägen utanför Kährs sågverk. Jag kom ihåg att det hade hänt en gång tidigare, medan jag gick den vägen till jobbet. Ett av dom mindre träden intill vägen gick av och bilen låg kvar länge i diket. Hur länge sedan det kunde vara hade jag svårare att bedöma, men där kom Facebooks minnesfunktion till min hjälp. Det var nästan exakt tio år mellan dom båda olyckorna. Skönt att det inte händer oftare än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar