torsdag 18 november 2021

Blogg 18/11 2021.

 Bytet av ytterdörr är en segdragen historia. Själva dörren fick jag i fredags, men dom hade slut på plåtarna som skulle inrama den. Dom lovade att informera via lappar innan dom kom hit nästa gång. Igår dök det ändå upp en man helt oanmäld. Han kunde knappast någon svenska alls, så jag undrar hur han skulle ha fått mig att förstå vem han var, om jag inte hade blivit förvarnad. Särbon hade nämligen frågat när han hittade hantverkaren i en annan uppgång, så han ringde och anmälde murarens ankomst. Det han skulle göra var nämligen att mura igen det stora hålet som blev efter den gamla tröskeln. Det har varit flera centimeter djupt och jag, som är dålig på att se var jag går, har varit livrädd att snubbla omkull när jag har gått igenom dörren. Att få det gjort var jag alltså väldigt tacksam för. Däremot blir det lite jobbigt att dom kan dyka in precis när som helst. I förra veckan steg jag upp vid sex om morgnarna, för att få duscha ifred innan deras arbetstid började. Jag antar att dom har tillgång till genomgångsnyckel och traskar in även om jag inte kommer och öppnar. Skulle dom möta mig spritt naken i hallen, lär dom å andra sidan inte göra om det.

2 kommentarer:

  1. Den här dörrhistorien tenderar att bli en följetong! Brist på personal, material, information och krångel i största synnerhet, sätter sin prägel på denna historia! Ovissheten om när material och personal skall komma, har genomsyrat den och skapat irritation! Olika tidsangivelser, veckor utan hantverkare; var har dom varit? Organisation och information efterlyses!

    SvaraRadera