söndag 14 november 2021

Blogg 14/11 2021.

 När jag har tid för besök hos tandläkaren på lasarettet, får jag påminnelse genom ett sms från Folktandvården. Det är lite irriterande med tanke på att en av tandläkarna här i Nybro jobbar i Kalmar vissa dagar. Jag tycker att han borde kunna ta sig fem minuter med mig här i Nybro, men det har han inte tid med. Jag får snällt offra en halv dag och ett par hundra kronor varje gång mina tänder ska mätas. I den där påminnelsen står det bland annat att om man lämnar återbud mindre än tjugofyra timmar före besöket, får man betala en avgift. I veckan kom messet tjugofyra timmar och tio minuter innan jag skulle vara där. I det läget gäller det att det inte är telefonkö, om det har kört ihop sig. Jag har dom senaste månaderna fått beskedet att inte använda snarkskenan. Ändå frågar tandläkaren varje gång om jag har gjort det. Det vanliga är tydligen att folk gör som dom vill, oavsett vad han säger. När jag nu skulle börja använda den igen, ångrade jag att jag inte åtminstone hade provat den sedan den kom tillbaka från service. Någonting har blivit fel längs vägen, så den försöker bryta av en av tänderna i underkäken. Oklart om det är jag eller skenan som har förändrats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar