tisdag 30 november 2021

Blogg 30/11 2021.

 Måndagen började med att jag rev ner sladden till adventsstjärnan i sovrummet, när jag drog upp rullgardinen. Troligen hade jag hängt sladden över hållaren till gardinen. Nu drog jag den över gardinstången istället, men då räckte den inte. Det finns inget eluttag precis där, men på golvet nedanför fönstret har jag en dosa med flera uttag. Nu slutade sladden någon centimeter ovanför den. Som väl var kom jag på att dra den över den inre stången istället för den yttre. Då räckte den precis. I vardagsrummet har jag en lösning med en grenkontakt som står på fönsterbrädan. Jag hade någonting liknande i sovrummet förr, men det är skönt att slippa. Medan jag höll på att fixa med sladden igår, lyckades jag riva ner en av tomtarna som stod i fönstret. Den gick i tusen bitar, som man brukar säga. Det var åtminstone tillräckligt många för att det skulle vara meningslöst att försöka laga den. Jag vill minnas att den var inköpt på loppis, så den lär inte ha varit speciellt dyr. Det var mest affektionsvärde i den. Det grämde mig mer när jag slog sönder tomten på bilden för flera år sedan. Dagen fortsatte med liknande små förtretligheter. Det sista som hände var att jag fick det lilla handtaget till lådan på hallmöbeln i handen, när jag skulle öppna den. Det skruvade jag fast så gott jag kunde. Lossnar det igen får jag väl försöka stärka upp konstruktionen med lite lim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar