söndag 7 november 2021

Blogg 7/11 2021.

 När jag flyttade till Nybro för mer än trettio år sedan fanns det en liten Konsumbutik i mitt bostadsområde. Sedan den lades ner har flera olika aktörer drivit butik där. Ett tag var det till och med restaurang. Han som driver den nu kör samma koncept som flera andra invandrade butiksinnehavare. Det verkar framför allt satsas hårt på frukt och grönsaker. Jag har faktiskt inte varit inne där sedan han tog över, men en granne hävdade att där finns mjölk också. Jag funderade på att gå dit en gång när jag hade glömt att köpa olja, men annonsen nedan avskräckte mig. Fem liter känns som onödigt mycket för mig, som bara använder olja när jag gör langos. Att Dollarstore vid sin etablering i Nybro hade funderingar på att flytta in i Willys gamla lokaler hade jag helt glömt. Jag hade nog blivit en flitigare kund där om det hade legat på promenadavstånd nere vid torget. Nu hamnade det istället ute i Madesjö, som inte ens tillhörde Nybro från början. Särbon och jag har traskat ut dit också någon gång, men helst vill jag ha cykeln om jag ska besöka butiken där. Det blir inte av speciellt ofta ändå.

3 kommentarer: