fredag 26 november 2021

Blogg 26/11 2021.

 Att det fascinerar mig mycket hur man skriver i tidningar, har väl alla förstått vid det här laget. ”Samtidigt är deras eget universum på väg att rämnas med marken” tyckte jag var en förvånansvärd blandning av två olika sätt att uttrycka sig. I min värld är det endera på väg att rämna eller att jämnas med marken. Exemplet kommer ändå ur en kulturtidskrift, där jag tycker att dom borde vara extra noga med språket. Häromdagen var den stora nyheten att Hiphopartisten Jason Diakité hade skrivit en bok ihop med ett par andra killar. Eftersom kändisar verkar sälja, kändes det konstigt att dom inte skrev Timbuktu. Det är väl ändå betydligt fler som känner till honom under det namnet. När Einár blev skjuten var det hans artistnamn som stod i nästan varenda artikel. I det läget kan jag känna att är han död så har han slutat jobba. Då är han Nils Grönberg igen. Det är några år sedan Tim Bergling lämnade oss nu, men som jag minns det kallades han också för Avicii i dom flesta dödsrunorna. Ibland hänger jag upp mig på detaljer som att en bil har kört på en cyklist. Det lär visserligen vara självkörande bilar på gång, men speciellt vanliga tror jag inte att dom är ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar