onsdag 3 november 2021

Blogg 3/11 2021.

 Senaste gången jag städade bland instruktionsböcker och liknande måste jag ha lyckats bättre än vanligt. Hur mycket ordning och reda jag än försöker skapa bland dom, hittar jag nästan aldrig det jag söker. Häromdagen fann jag bruksanvisningen till mina gåstavar direkt. Den ena handremmen gick inte att dra åt. Det innebar att jag höll krampartat i staven med risk för att få skavsår i tumgreppet. Av instruktionen förstod jag att en liten grej som hängde lös skulle tryckas in i ett hål. Turligt nog var mannen i mitt liv här. Han är starkare än jag och kunde trycka dit den utan att bruka våld. Bara några timmar senare var det hörlurarna jag behövde hjälp med. Medan jag jobbade natt i veckorna satt jag uppe om nätterna även i helgerna. Då använde jag hörlurar vid datorn. Eftersom det var ett par, tre år sedan, kom jag inte alls ihåg hur man bar sig åt för att få in ljudet i lurarna. Jag gjorde ett par taffliga försök, innan jag bestämde mig för att leta upp bruksanvisningen till dom också. Jag hittade den på nolltid och med ledning av den gick det lätt att koppla ihop dator och lurar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar