lördag 11 december 2021

Blogg 11/12 2021.

 Plötsligt ramlade det in mail både från såna jag hade väntat på svar från och andra. Nybro energi hade inga råd att ge när det gällde dom stigande elpriserna. Såhär i efterhand inser jag att jag borde ha bundit mitt avtal för ett år sedan eller så, men när jag har pratat med dom har dom alltid hävdat att rörligt var bäst. Nu varnade hon dessutom för att man måste tänka på att man var fast med det pris man hade valt så länge avtalet löpte. Vissa leverantörer hade tagit bort det där med bundet pris helt och hållet, eftersom det blev för dyrt för dom. Jag får väl gå med i Facebookgruppen ” Vi som kräver billigare EL” istället och se om det kan göra någon nytta. Alternativt kan jag trösta mig med att det finns dom som bor i villa med elvärme. Dom lär få lägga helt andra summor än jag, när det är dags att betala elräkningen. För mig är skillnaden mot förra året vid den här tiden tvåsiffrig. Skulle jag vilja sänka den kostnaden kunde jag ta efter min särbo, som knappt gör av med någon el alls. Tyvärr är det inte riktigt min melodi. Jag vill ha mängder av smålampor tända när det är mörkt och det blir det ju redan på eftermiddagarna den här årstiden. Så har jag två datorer igång under nästan all vaken tid. En som jag lyssnar på musik från och en till allting annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar