onsdag 15 december 2021

Blogg 15/12 2021.

 När jag hade bokat tid för vaccination, gick jag in på 1177. Dels ville jag kolla om den tiden gick att se där, men framför allt ville jag dubbelkolla min tid för mammografi på fredag. Eftersom jag har ändrat den själv, har jag den inte på något papper utan enbart där. Därför blev jag lite nervös när jag enligt den sidan inte hade någon tid bokad. Jag vill ju ogärna åka till Kalmar i onödan. Det fanns möjlighet att kontakta mammografienheten därifrån, så jag skrev och frågade. Dom skulle svara inom tre dagar och det skulle räcka för mig. Nu svarade en mycket trevlig dam redan samma dag. Hos henne syntes min tid, så hon kunde bekräfta den. Det märkliga var att när jag gick in på 1177 för att läsa hennes svar, fanns bokningen där på min sida också. Å andra sidan fick jag felmeddelande senare på kvällen. Då kunde jag inte se mina bokade tider på grund av ett tekniskt fel, så jag vet inte hur mycket man kan lita på den där sidan. Ibland är jag benägen att hålla med mannen i mitt liv om att datorer lever sitt eget liv. Jag läste senare på Facebook att tekniken hade strulat så mycket att folk inte hade kunnat hämta ut sina mediciner på apoteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar