torsdag 16 december 2021

Blogg 16/12 2021.

 Jag hörde sirener ute på Norra vägen när jag satt vid datorn igår, men var inte tillräckligt nyfiken för att rusa dit och se vad saken gällde. Därför blev jag rejält snopen, när jag lite senare reste mig från skrivbordet och kastade ett öga ut genom fönstret. Det visade sig att polis, ambulans och brandkår hade kört in på avtagsvägen som finns precis här utanför. I nästa vägkorsning blinkade det som det värsta tivoli. Det kändes lite fånigt att jag hade haft dramatiken femtio meter bakom mig, utan att ha en aning om det. Den här årstiden, när träden är kala, har jag god utsikt åt det hållet. SOS-appen plingade i vanlig ordning inte förrän jag öppnade telefonen för att titta efter. På morgontidningens webbsida läste jag först att det var en personbil och någon typ av lastbil som hade krockat. När det kom till kritan var det en lite större firmabil som hade kommit från ena hållet. Jag utgår i alla fall ifrån att någon av dom hade missat väjningsplikten. Det kom ambulanser i omgångar, fast det bara verkar ha varit en person som fördes till sjukhus. När alla andra utryckningsfordon hade lämnat platsen, körde två bärgningsbilar iväg dom krockskadade bilarna. Båda var hyfsat tilltryckta i fronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar