onsdag 8 december 2021

Blogg 8/12 2021.

 Vädret har varit nästan onödigt spännande på sistone. När det stormade som värst hade det blåst ner en hel del träd över vägarna. Jag läste om en händelse i samband med detta att ”det ska enligt trygghets- och larmcentralen inte ha rört sig om någon olycka utan om ett nedfallet träd”. Personligen känner jag väl att det är en olycka om man kör in i ett träd, vare sig det står vid sidan av vägen eller ligger tvärs över den. SMHI:s vädersida har också en lite annorlunda syn på saker och ting än vad jag har. När man varnar för snöoväder, listar man på vilka sätt just jag kan påverkas av vädret. En av punkterna är att det kan uppstå hinder i trafiken på grund av olyckor. Att man själv kan landa i diket nämner dom inte. Min favorit bland feltolkningar är annars den verksamhet i Nybro, där någon skrev på Facebook: ”På grund av missförstånd har vi nu öppet. Vi ber hemskt mycket om ursäkt för detta.” Jag hade väl tyckt att det fanns större anledning att be om ursäkt om dom inte hade öppet. Sedan finns det mängder av detaljer för mig att hänga upp mig på nästan dagligen. Som annonsören som bad oss att sätta datumet på minnet. I min värld lägger man det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar