måndag 20 december 2021

Blogg 20/12 2021.

 Vän av ordning har säkert noterat att jag genomgående kallar min postleverantör för Postmord. Dom gör verkligen vad dom kan för att leva upp till det namnet. Jag väntade i ett par veckor på ett brev som skulle färdas från Södertälje till Nybro. Förr gick det över natten, men nu väntade jag förgäves dag efter dag. Så kom en kväll när särbon var på väg hem till sig. Jag stod kvar innanför min öppna ytterdörr och väntade på att få höra porten gå igen efter honom. Nu gjorde den inte det. Istället såg jag på knappen att hissen var på väg upp igen. Ut ur den kom mannen i mitt liv med det efterlängtade brevet i nypan. Han hade hittat det liggande ovanpå skåpet med postfack, där vem som helst kunde ha lagt rabarber på det. En av två saker lär ha hänt. Brevbäraren kan ha sorterat brevet fel. När sedan den som fick det skulle lämna det rätt, gick det inte in genom den lilla springan till postfacket. Brevbärarna lär ha nyckel, så dom kan få in betydligt tjockare försändelser än ett kuvert. Lite orolig blir jag att den som delade ut posten den dagen kanske saknade nyckel. Jag fick veta efteråt att den hade kommit efter fem på kvällen, så jag antar att någon var sjuk eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar