onsdag 29 december 2021

Blogg 29/12 2021.

 Dammet i mitt badrum är ett stort mysterium för mig. Dels hur det kan bli så dammigt där inne över huvud taget, men jag antar att det har med ventilationen att göra. Inne i ventilen brukar det samlas stora tussar. Framför allt grunnar jag på hur det kommer sig att dammet är blått. Jag tror att det började när jag köpte nya handdukar, men det är tio år sedan. Innan hade jag en salig blandning av handdukar med olika tryck på. Då köpte jag ett gäng som var enhetligt blåa. Till en början färgade dom alla mina trosor ljusblå, men det slutade dom åtminstone med efter ett tag. Då hade en anställd på Jysk hunnit erbjuda mig nya handdukar. Att börja om från början med all extra färg var jag inte så sugen på, men dammet har som sagt samma färg än idag. Mycket märkligt är det. Jysk låg bara hälften så långt ifrån mitt hem på den tiden mot vad det gör idag. Det var tur för mig när jag handlade dom där handdukarna, för då hade jag inte cykeln med mig. På den lyckades jag släpa hem en hel gästsäng en gång. Det jag minns bäst från just det tillfället var att det kom en hagelskur precis när jag var på väg hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar