lördag 25 december 2021

Blogg 25/12 2021.

 När vintern kom till Nybro för ett par veckor sedan, gjorde jag missen att traska fram och tillbaka till Kvantum i ett par kängor som skavde på tårna. Förutom att det ser extremt fånigt ut med en blåsa på vardera lilltå, så gör det rejält ont om man försöker ha någon typ av skodon på fötterna. Barfota är det inte riktigt läge att gå så länge det är minusgrader ute. Jag fick ta till min vanliga livräddare Compeed skavsårsplåster. Även om jag inte får lika läskiga skavsår på hälarna numera, som när jag var yngre, anar jag att dom större plåstren är något nyare än dom jag fick ta till nu. Dom var långa och smala och gick att vira runt tårna. Enligt datummärkningen skulle dom ha använts senast i augusti 1995. Dom fungerade alldeles ypperligt ändå, men jag anar hur upprörd mannen i mitt liv kommer att bli om han läser det här. Han pratar fortfarande om burkarna jag hade kryddhyllan full av, innan vi rensade där. Möjligen smakade dom inte så mycket längre. Annars har jag svårt att se vad det skulle göra om datumet hade gått ut på kryddor eller plåster. Mjölk dricker jag däremot som längst i tre dagar efteråt. Särbon kan dricka den i flera veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar