onsdag 1 december 2021

Blogg 1/12 2021.

 När jag blev kallad till mammografi var det som imorgon. Jag minns inte nu vad jag hade emot tiden jag fick, men jag ändrade den till förmiddagen samma dag. Snarkskenan passade plötsligt inte riktigt, när jag fick tillbaka den från lagning. Jag snarkade dessutom lika mycket när jag använde den som när jag inte gjorde det. När det inte blev bättre på ett par veckor, ringde jag lasarettet och fick en tid som i eftermiddag. Jag skulle alltså ha åkt till Kalmar först i eftermiddag och sedan imorgon bitti. När det visade sig att det var precis under den tiden som århundradets snöoväder skulle pågå, tänkte jag om. Tandläkartiden bokade jag av helt. Mina tänder börjar vänja sig vid skenan igen, så det räcker att vi utvärderar läget till våren. Då var det ändå planerat att dom skulle kalla mig. Mammografin sköt jag på ett par veckor. Det är bara att hoppas att inte vädret blir likadant då, men då tog jag en tid mitt på dagen. Ju längre snöröjarna har hunnit desto bättre. På förmiddagen idag tog jag min promenad så fort jag hade ätit frukost. Nu tänker jag inte sticka näsan utanför dörren mer idag, så det kan snöa så mycket det vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar