fredag 31 december 2021

Blogg 31/12 2021.

 När jag cyklade till Kvantum igår, hade jag med mig lite som skulle till förpackningsåtervinningen. Om jag har en kartong, som jag har stoppat resten av det som ska i papperscontainern i, blir det en del bök vid framkomsten. Öppningarna är så smala, att jag måste trampa sönder alltihop, för att få ner det i containern. Nu hade jag dessutom två såna kartonger efter julklappar och annat. För att få med mig dom på cykeln fick jag tejpa ihop dom. Det skulle alltså bli extremt struligt att få till någonting platt. Jag hade sån tur så där var en kille som skulle tömma någon container. Det var visserligen den med tidningar, men när jag nämnde papper var han så serviceinriktad att han fixade det också. Han hade redskap med sig för att öppna containern, så det gjorde han åt mig. Det var verkligen en lättnad att bara kunna hiva i mina hoptejpade kartonger. Containerkillen gjorde mig för övrigt glad en gång till. Jag retar mig på folk som använder den där förpackningsåtervinningen som genomfart. Han som tänkte göra det igår kom inte förbi. När jag hade handlat färdigt hade jag tur en gång till. Jag hade massor i vagnen och packade ihop det ordentligt innan jag kom till kassan. Det hade varit typiskt att få en helavstämning då, men det fick istället paret före mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar