torsdag 30 december 2021

Blogg 30/12 2021.

 När hyresvärdens personal gick runt och satte upp brandvarnare i alla lägenheter, hoppade dom över mig. Som jag kom ihåg det blev det en mindre krater i taket när vi satte upp den jag har. Jag skrämde upp killarna som var här så pass att dom tyckte jag kunde behålla den jag hade. Huvudsaken var ju att här fanns en brandvarnare. Jag har aldrig vågat ta ner det där fästet, så jag fortsatte använda det när jag köpte ny brandvarnare, fast den egentligen inte passar i den hållaren. Det innebär lite extra trixande för att få fast den, men det fungerar i alla fall. När jag kollade utbudet på Kvantum senast hade dom bara en mindre variant av brandvarnare. En sån skulle jag knappast få upp utan att borra i taket igen. Möjligen skulle det fungera med silvertejp. Det fixade vi då det mesta med på golvfabriken. Brandvarnaren jag har nu får väl hänga med ett tag till. Den tjuter både när jag lagar mat och om jag släpper ut ånga från badrummet, så det verkar inte vara något större fel på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar