torsdag 2 december 2021

Blogg 2/12 2021.

 Jag har en kökshandduk med katter på, som jag har fått i present. Det märkliga är att det finns hängare i båda ändarna på den. Alla katterna är på samma håll och jag vill inte gärna hänga dom upp och ner. Den där extra hängaren hade gjort sig bättre på mina duschhanddukar. Hänger jag en av dom på krokarna i badrummet, så ligger en bra bit av handduken på golvet. Då hade det varit smidigt med en ögla i andra änden också. Såhär i adventstider har jag två längder med Jenny Nyströmtomtar i köksfönstret. Alla är vända åt samma håll, men ändå finns det kanaler för gardinstång i båda ändarna. Finns det verkligen någon som vill ha tomtarna med huvudet neråt? För tio år sedan hade jag lyckats få upp alltihop i fönstret, innan jag upptäckte att den ena längden hängde upp och ner. Sedan dess kollar jag extremt noga, så att allt blir rätt. Butiken där jag köpte dom slog igen för flera år sedan. Jag var egentligen på jakt efter en hel luft, men dom här föll jag för direkt. Jag tror bara att dom sålde tyget. Dom färdiga gardinerna hade dom sytt upp mest som skyltning, men jag fick köpa dom i alla fall.

2 kommentarer:

  1. "Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara". Som ni ser blev vi upp och ner! Men det gör väl ingen större skada, så länge vi är lustiga och glada! :-) Tycker tomten utan luva!

    SvaraRadera