tisdag 28 december 2021

Blogg 28/12 2021.

 Själva julfirandet klarade jag och mannen i mitt liv av på tu man hand. Däremot träffade vi delar av min släkt och bytte julklappar både före och efter julafton. Söndagen innan jul var bror och svägerska här och bjöd på fika. På grund av pandemin ville dom sitta utomhus. Vi hade suckat lite över att trädgårdsmöblerna inte plockades in för vinterförvaring i år, men då kom dom väl till pass. Jag bifogar ett kort på mig, eftersom jag inte vet hur det övriga sällskapet ställer sig till att bli publicerade. Som ni ser har jag lyckats fånga en solstråle, även om den inte värmde mycket. Svägerskan hade mössa på sig och hennes man både det och luvan på jackan. Själv ägnade jag mig mest åt att försöka slappna av, eftersom man fryser mindre då. Kaffe och flera sorters hembakat värmde hur som helst gott. Särbon hade dessutom sittunderlag med sig ut, så om rumpan var det inte kallt alls. På julafton öppnade vi julklappar från bror och svägerska och från varandra. Annandag jul skulle brorsdottern och hennes familj komma förbi på vägen hem till Jönköping. Dom hade firat jul hos hennes föräldrar. Dom blev fördröjda och kom inte förrän det började skymma, så det blev bara ett snabbt julklappsbyte utanför bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar