lördag 18 december 2021

Blogg 18/12 2021.

 Igår lärde jag mig hur man blippade bussbiljetten som jag hade i mobilen. Det var mammografi på Kalmar lasarett som gällde. Där har jag varit med om både att få komma in för sent och för tidigt. Därför funderade jag lite kvällen innan på att byta biljett, ifall det skulle vara så att jag kom med en tidigare buss hem. Eftersom den i så fall skulle gå 13:13 och jag hade tid för mammografi 13:15, kände jag ändå att jag inte hade någon lust att jaga efter den där bussen. Eftersom jag inte var helt hundra på att mottagningen låg precis där jag trodde, hade jag tänkt gå dit i god tid. När jag fick en nysattack ute i sjukhusets foajé, flydde jag in på toaletten. I och med det kom jag till mammografin strax före klockan ett. Det jättelika väntrummet hade krympt betänkligt och jag undrar om dom inte hade använt halva till att sätta in en sån där klämmaskin till. Så fort jag hade loggat in på dataskärmen utanför, blev jag i alla fall uppropad. Jag hade haft munskydd med mig, men inte använt det på bussen, eftersom vi bara var en handfull passagerare. Under mammografin fattade jag däremot vinken och tog på mig ett. När jag var klar redan fem över ett, kändes det som överkurs att vänta en timme extra. Jag hann både byta biljett och komma med bussen hem en hel timme tidigare än jag hade planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar