fredag 17 december 2021

Blogg 17/12 2021.

 Jag dubbelkollade busstiderna inför min tripp till lasarettet idag. Jag brukar välja bort tåg och stadsbussar, eftersom det känns som en omväg att åka in till Kalmar centralstation och vända. När jag nu hade glömt att dölja dom, förvånades jag över att det tog precis lika lång tid att åka tåg till Kalmar och buss ut till lasarettet som att åka direktbuss. Lite krångligare tycker jag ändå att det låter. Jag kanske borde kolla upp resorna mellan Kalmar och Kåremo också. Jag har skrattat rakt ut åt förslaget att ta tåget till Blomstermåla och bussen tillbaka till Kåremo. Till slut fick jag dessutom en aha-upplevelse när det gäller bussbiljetten i appen.  Den aktiveras automatiskt tjugo minuter före avgång. Om någonting oförutsett inträffar, undrade jag om kunde åka på samma biljett med nästa buss. Det närmaste ett svar jag kom var att biljetten är giltig i två och en halv timme. Inte förrän vid det senaste köpet upptäckte jag att man kan klicka bort det där med automatisk aktivering. Det är bara att aktivera biljetten innan jag stiger ombord och åka med vilken jäkla buss jag vill. Inte undra på att tjejen på Klt inte förstod min fråga eller visste vad hon skulle svara. I efterhand hittar jag i och för sig inte den uppgiften. Det är möjligt att jag i så fall får göra det valet redan när jag köper biljetten. Det är också möjligt att jag inte har fattat ett enda dugg av det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar