fredag 24 december 2021

Blogg 24/12 2021.

 Lösningen på bilden med olika höga adventsljus hade jag aldrig sett tidigare. Jag tycker det verkar jättesmart. När alla är lika höga riskerar ju det första att elda upp mossan, medan det sista bara blir nerbränt en liten bit. För mig har det gått sämre än så i år. Första, andra och till och med tredje advent gick bra, men dom sista dagarna innan jul blev det inte riktigt av för mig att tända ljusen. Det fjärde blev nog bara tänt just den fjärde advent, så det ser fortfarande nästan oanvänt ut. Jag brukar ha ljusen tända när jag sitter vid tv:n och broderar, men nu har inte det heller blivit av. Jag tänkte ta igen det igår, när jag såg dubbelavsnittet av ”Bonde söker fru” på play. Att jag hade glömt att tända dom upptäckte jag inte förrän jag skulle resa mig ur min fåtölj. Posten var jag nere och hämtade vid åtta igår kväll. Den är verkligen ett fall av ”ur syn ur sinne” sedan brevlådan hamnade nere vid entrén. Adventsljusen får vi väl fortsätta elda på under julhelgen. Jag brukar ha både stjärnor och ljusstake i fönstret tända fram till tjugondedag Knut, fast adventstiden egentligen slutar vid jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar