torsdag 23 december 2021

Blogg 23/12 2021.

Tiggarbrev och dito mail duggar till och med tätare än vanligt nu till jul. När det gäller dom flesta kan jag räkna ut hur dom har fått min adress. Cancerfonden har jag köpt lotter av ibland och till hjärt- och lungfonden har jag lämnat en gåva när någon har avlidit. Det kan jag i och för sig känna är en lite ful anledning till att bombardera någon med reklam, men i krig och kärlek är väl det mesta tillåtet. Jag antar att svåra sjukdomar är lika jobbiga som krig. Hur jag kunde få adresserad reklam från Hundhjälpen, övergår däremot mitt förstånd. Ibland kan det stå adresskälla på breven, men jag hittade ingen sån uppgift alls. Jag är knappast känd som någon stor djurvän och just hundar är extra impopulära den här årstiden. I Nybro finns mängder av hundägare som inte plockar upp efter sina hundar. Det känns stundtals som om man vadade i hundskit. När det ligger en stor brun hög ovanpå den vita snön, ser det dessutom extremt äckligt ut. Jag fattar inte att hundägarna själva inte tycker det är obehagligt att få skit både på sina skor och på hundarnas tassar. Jag är inte ett dugg intresserad av att rädda ännu fler hundar, så att problemet blir större än det redan är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar