tisdag 14 december 2021

Blogg 14/12 2021.

 Jag hade läst att det skulle gå att boka tid för den tredje covidsprutan för oss vanliga dödliga från och med den här veckan. Jag var uppe efter midnatt i söndags, men när jag kollade var alternativet fortfarande enbart riskgrupper i min ålder. Jag vet inte vid vilken tid dom ändrade det, men det hade antagligen varit en bra idé att gå in och kolla, när jag ändå var uppe på toaletten tidigt igår morse. När jag steg upp mera seriöst framåt förmiddagen, fanns det tid som tidigast om en månad. Då var jag snabb att boka en tid som passade mig. När jag senare kollade dom andra båda aktörerna som erbjuder vaccin i Nybro, hade Cityläkarna precis fått in ett återbud som i eftermiddag. Vi får aldrig veta om jag hade hunnit sno åt mig den tiden, för jag försökte inte ens. Jag var inte så sugen på att besöka en läkarmottagning där jag aldrig hade varit tidigare. Efter två doser kan jag väl vänta några veckor till på den tredje. Hade jag missat att det var igår man skulle boka, hade jag fått vänta ännu längre. Igår kväll var det fullbokat på alla tre mottagningarna här i Nybro till halva februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar