söndag 26 december 2021

Blogg 26/12 2021.

 När en ung tjej startade fastighetsförmedling här i Nybro, var jag lite skeptisk till upplägget. Det var en artikel om henne i tidningen och jag fattade det som att hon framför allt satsade på att styla objekten lite extra. Jag var inte helt övertygad om nyttan av det. Så kändes det lite som att marknaden var mättad i lilla Nybro, när det gällde mäklare. Jag såg en av hennes skyltar, som satt uppe väldigt länge och det gav mig vatten på min kvarn. Så läste jag på Facebook häromdagen, att hon förmodligen är duktigare än jag hade trott. Någon ville ha förslag på mäklare och hon var den dom flesta tipsade om. Hon är tydligen väldigt bra. Kunderna känner att dom får det där lilla extra, som är så viktigt. När jag googlade för att kolla hur många fastighetsförmedlingar det fanns i Nybro, kom inte ens Hemny, som företaget heter, upp som förslag. Det tycker jag var lite dåligt. Jag hittade det när jag googlade på namnet, men den som inte känner till alla, behöver ju kunna googla på vilka som finns. En märklig detalj är att hon har samma efternamn som en annan mäklare här i Nybro, men om jag har förstått saken rätt är dom inte släkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar