söndag 19 december 2021

Blogg 19/12 2021.

 Med tanke på att jag har en trampcykel som enda fordon, blev jag inte ett dugg ledsen när gator och vägar smälte av igen efter kung Bores besök. Vid dom två senaste veckohandlingarna på Kvantum hade jag gått och dragit cykeln, eftersom isgator och modd hade gjort det onödigt spännande att cykla. I torsdags kunde jag sitta på den och trampa igen. Jag har visserligen hört talas om att det finns dubbdäck till cyklar också, men det har aldrig blivit av att skaffa. Å andra sidan pratade jag med en granne medan det var som vintrigast. Hon hade köpt dubbdäck, men fortfarande inte satt på dom, fast det var vinterväglag. Då gör dom förstås ingen större nytta. En annan granne påstod att han hade bredare däck på sin cykel och jag fattade honom som att det skulle vara bättre. Lite skumt lät det, för jag vill minnas att det är tvärtom med bilar. Samma kille hävdade att det var lugnt att ha cykeln nere i källaren numera. Det är inte jättetrevligt att dra den skitiga och blöta cykeln genom lägenheten den här årstiden, så jag bestämde mig för att göra ett försök. Särbon hade varit ute och mött mig och vi hann inte mer än upp till mig, förrän hans telefon ringde. Det var en granne som hade sett två ynglingar, som inte hade där att göra, nere i källaren. Jag tog hissen ner och hämtade min cykel direkt, men dom hade redan hunnit flytta på bakänden när dom gick förbi den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar