måndag 6 december 2021

Blogg 6/12 2021.

 Under mina år på golvfabriken lärde jag mig mycket om golvtillverkning inne i själva fabriken, men jag lärde mig en hel del annat utanför. Vi stod och väntade på ett möte som skulle börja, när vi av någon anledning kom att diskutera hårtvätt. Jag har varit kortklippt i nästan hela mitt liv, men flera av dom andra tjejerna hade långt hår. Jag trodde att det måste gå åt mängder av schampo för att få till något lödder i så mycket hår. Då förklarade dom för mig att löddret enbart hade med hur mycket vatten man använde att göra. Och visst var det så. Blir det inte löddrigt numera, så tar jag mera vatten istället för mera schampo, men jag måste ha varit över trettio innan jag förstod att det var så. Flickan som berättade för mig om Shower Power, hade jag sällskap med till jobbet en kväll. Hon menade det nog inte ens som ett tips. Det var tvärtom orimligheten i reklamen hon nämnde. Själv blev jag omedelbart frälst på medlet ifråga och har använt det i alla år sedan dess. Ett husmorstips fick jag tack vare att jag inte hade exakt samma skifttider som folk på en annan avdelning. Ute på sågverksplanen mötte jag en flicka som var på väg hem och fick lära mig att det finns rengöringstabletter till diskmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar