söndag 12 december 2021

Blogg 12/12 2021.

 Kalmar länstrafik fick jag fråga en extra gång, för att förstå deras svar. Om jag köper bussbiljett i appen i förväg så aktiveras biljetten tjugo minuter innan jag ska åka. Om jag inte skulle hinna med den buss jag hade tänkt mig hem från sjukhuset, vore det bra att veta om biljetten gällde på nästa buss. När svaret var att biljetten är aktiv i två och en halv timme, utgår jag från att det betyder att jag kan använda den på en senare buss. När människan som svarade på mina frågor bara gjorde det med en enda mening, fick jag ingen riktig uppfattning om hur alltihop fungerar. Jag får väl skylla mig själv, att jag tycker så illa om att ringa. I telefon är det ju annars lättare att ställa följdfrågor, även om jag misstänker att jag framför allt skulle ha blivit idiotförklarad. För dom som kan det är förstås hela systemet självklart, och då är det inte lätt att förklara för någon som inte begriper. Jag har bara åkt med biljett som jag hade i telefonen medan bussarnas framdörrar var stängda på grund av pandemin. När man stiger på där framme har jag förstått att biljetten ska blippas. När, var och hur får jag väl fråga mig fram till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar