tisdag 11 januari 2022

Blogg 11/1 2022.

 Det borde väl inte förvåna mig längre hur Postmord hanterar våra försändelser, men igår slog en brevbärare alla rekord. Det låg ett tjockt brev i mitt postfack. Min första impuls var att nyfiket slita upp det, men för en gångs skull tänkte jag istället helt logiskt att jag inte väntade någon sån försändelse. Jag kollade alltså adressen och den var mycket riktigt inte min. Det står Eriksson på ett till av postfacken här i närheten. Om ett brev som skulle dit hade hamnat i mitt fack av misstag, hade det inte förvånat mig speciellt mycket. Det gjorde det däremot nu, när det visade sig att varken för- eller efternamn stämde. Det gjorde inte gatuadressen heller eller ens postnumret. Det enda som var rätt var hus- och lägenhetsnummer, som någon uppenbarligen hade stirrat sig blind på. Jag blev så irriterad så jag lade upp ett inlägg på Instagram. Tack vare det och att vi hade en gemensam vän där, fick killen veta var hans brev hade hamnat. Han ringde och kom hit och hämtade det. I en kommentar till en annan fråga på Facebook fick jag av en händelse veta att vi inte får post mer än varannan dag efter månadsskiftet. Den informationen har Postmord hållit väldigt tyst om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar