lördag 8 januari 2022

Blogg 8/1 2022.

 Mina referenser för vad som är nödvändigt och inte har förändrats genom åren. Halva mitt liv var jag helt övertygad om att jag inte klarade mig utan badkar. Även om jag duschade varje dag, kände jag att jag behövde ett riktigt bad någon gång i veckan. Vid stambytet för trettio år sedan slängde vi ut badkaret här och sedan dess har jag klarat mig alldeles utmärkt med enbart dusch. Nu när man börjar bli äldre är det antagligen en fördel, eftersom det blir svårt att ta sig i och ur ett badkar. Just den detaljen ska i alla fall inte hindra mig från att bo kvar här. Julgran slutade jag med några år senare. Första året jag bodde i Nybro var jag smått panikslagen, eftersom jag inte visste hur jag skulle få tag i en gran. Då var jag fortfarande övertygad om att det inte blev någon jul utan grandoft. Jag antar att jag måste ha burit min gran hem från macken under flera år, men det är ingenting jag minns. Det låter både bökigt och jobbigt. Numera är jag glad att slippa klä på och av en gran. Samma sak med alla barr som brukade finnas kvar till midsommar och problemet med att bli av med granen när julfirandet är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar