lördag 29 januari 2022

Blogg 29/1 2022.

 När vi väl hade kommit på idén att titta på kort i laptoppen, kom jag att tänka på ett USB-minne som jag har. Det innehåller tusentals av våra naturbilder och liknande. Jag satte det i den datorn, men där tog det stopp. Den kunde inte läsa det alls. Jag ägnade timmar åt att googla på lösningar på problemet och att testa dom, men jag fick det aldrig att fungera. Det sura var att alla andra USB-enheter fungerade klockrent. Den enda som inte gjorde det var den som jag ville använda. Till slut löste jag problemet genom att kopiera över korten till en av dom som fungerade. Det stör mig att inte ursprungsstickan gjorde det. Även om huvudsaken är att den fungerar i den stationära datorn, så är ju hela tanken med ett USB-minne att man ska kunna ta det med sig och plugga in det var som helst. Åtminstone var det vad jag trodde. Mitt googlande fick mig att inse att det här är ett mycket vanligt problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar