onsdag 12 januari 2022

Blogg 12/1 2022.

 Från fikabordet har jag hyfsat god utsikt över Mossvägen den här årstiden. På sommaren är skogsdungen mellan den vägen och min så grönskande att man inte ser någonting alls åt det hållet. Vintertid är det stora irritationsmomentet att det blir mörkt så tidigt om kvällarna. Vid fikat igår reagerade jag på två bilar som körde jämsides. Vi snackar en liten gata, som knappast är fyrfilig. Fordonsgymnasiet ligger åt det hållet, så jag har sett ungdomar därifrån kappköra längs smågatorna förr. Igår tror jag snarare att man körde jämsides för att snacka med varandra mellan bilarna. Jag kan tänka mig att det gick snett när föraren i den vänstra bilen skulle slutföra omkörningen. När hen trampade till på gasen fick bilen sladd på isgatan. Från min utsiktsplats såg det ut som i actionfilmerna, där man sladdar upp framför en bil för att stoppa den. Det var nog inte tanken den här gången, för den fortsatte förbi fronten på den andra bilen och rakt ut i nämnda skogsdunge. Det blev för mörkt för att jag skulle få se upplösningen, men jag antar att dom fick upp bilen ur diket till slut, för den finns inte kvar idag. Oklart om det sköttes av en bärgningsbil eller någon engagerad förälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar