måndag 24 januari 2022

Blogg 24/1 2022.

 Ett par veckor innan det var dags kom till slut informationen från Postmord om att vi bara kommer att få post varannan dag framöver. Varannan vecka kommer den måndag, onsdag och fredag och varannan tisdag och torsdag. Vilken vecka som är vilken lär jag märka på min skvallertidning. Det lär ju innebära att den kommer en dag för sent varannan vecka. Det är förstås inte hela världen. Då är det värre med kallelser av olika slag. Speciellt om dom innehåller bussbiljetter vill jag gärna att dom når mig i tid. Å andra sidan finns det ingen garanti för att brev skickade med Postmord kommer fram över huvud taget. Man kan skicka rekommenderat om man vill vara säker, men jag har till och med varit med om att ett sånt brev har försvunnit.
Jag fick vänta ett par veckor extra på den tredje Covidsprutan, eftersom jag inte var tillräckligt morgonpigg när tiderna släpptes. När jag precis hade fått den öppnades det drop in för vaccinering på folkets hus i några dagar. Jag kunde alltså ha fått det gjort utan att passa någon tid, om jag hade lugnat mig lite. Nu har jag fått tre sprutor i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar