måndag 17 januari 2022

Blogg 17/1 2022.

 När jag fick vänta några veckor mellan det att dom bytte ytterdörren här och att dom gjorde klart med tröskel och annat, blev jag inte glad direkt. Å andra sidan var det inte första gången jag hade hantverkare här, som inte gjorde sig speciellt populära. För sex år sedan var det målaren. Han skulle måla några rör i badrummet, men framför allt skulle han både tapetsera om i sovrummet och måla taket där. Att få lägenheten decimerad till ett rum istället för två, var förstås inte bekvämt direkt. Jag jobbade dessutom natt och var tvungen att sova i det ena rummet medan han renoverade det andra. När han till slut dök upp alltså. Den första dagen han skulle komma stannade jag uppe på förmiddagen. Vid middagstid kom det ett mess som berättade att han inte skulle hinna. Han undrade också vilken tid som skulle passa bäst dagen därpå. Då skulle han komma direkt efter sju. Han dök upp kvart i åtta, men bara för att lämna en tapetkatalog. Han var tvungen att göra klart på ett annat ställe, innan han kom hit. Som väl var hörde jag senare när vår bovärd bad dom ta en lägenhet där det skulle flytta in folk emellan. Jag skulle få bo på en byggarbetsplats över helgen, men då gick jag i taket. Någon gång kan dom faktiskt prioritera oss som har bott här länge.

2 kommentarer:

  1. Att ha med hantverkare och göra,är inte alltid det roligaste! Bra att du sa ifrån på skarpen! Kram!

    SvaraRadera