torsdag 13 januari 2022

Blogg 13/1 2022.

 Jag brukar hävda att den som kan vara glad för lite har mycket att vara glad för. Jag tänkte på det uttrycket, när jag plockade undan julen i veckan. Den långa ljusslingan från balkongen har en tendens att vrida ihop sig och fastna vid varenda lampa. Jag lyckas aldrig snurra upp den samtidigt som jag plockar ner den. Istället sitter jag i min fåtölj på kvällen och svär över hur korta bitar i taget jag lyckas reda ut av den där slingan. I år var det plötsligt inga som helst problem! Trevligt när någonting går precis så enkelt som det alltid borde göra.
Det dröjde nästan två veckor in på det nya året innan jag skrev fel årtal. Dom första dagarna var jag i vanlig ordning alert och tänkte efter noga varje gång jag skulle skriva det. När jag börjar slappna av blir det lättare att jag halkar tillbaka i gamla vanor. Annars tycker jag det sämsta med våra årtal är att vi har passerat ett millennieskifte. Det är mycket svårare att räkna ut hur gamla människor är, nu när man måste räkna på två olika hundratal. Åtminstone är det så för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar