söndag 30 januari 2022

Blogg 30/1 2022.

 Det blir extremt sällan av att hämta pizza eller kebab, nu när jag är i ett förhållande. Jag hade nästan hunnit glömma hur det var medan jag var singel, men i ett gammalt blogginlägg läste jag att snabbknapparna i min telefon gick till Nybros pizzerior. Att beställa mat var tydligen det jag oftast använde telefonen till på den tiden. Hos Amigo var jag sådan stamkund, att jag fick vara snabb om jag ville ha någonting annat än det jag brukade köpa. Annars hann dom börja fixa det, så fort dom bara såg mig. När jag hade vant mig vid att alltid ha telefonen med mig, kändes det smidigare att ringa och beställa innan jag gick dit. Det var skönt att bara kunna titta in och hämta maten, utan att behöva sitta där och vänta på den. När särbon var bortrest ett par dagar i somras, passade jag i alla fall på att besöka min favoritleverantör av dylika rätter. Jag njöt i fulla drag av en kebab som dröp av vitlökssås. Den var dessutom så stor att den räckte i två dagar. Flera månader efteråt kom jag av en händelse att tänka på det faktum att man på just den pizzerian måste säga till speciellt om man vill ha nötkött. Jag föredrar egentligen det. Nu var det så ljuvligt gott ändå, att jag helt glömde bort att det kunde bli ännu godare. Man kan bestämt tappa rutinen, även när det gäller att beställa mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar